filfak_logo

Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій

Педагогічна практика: підсумки, враження й набутий досвід

6 квітня 2023 року на кафедрі германських мов, зарубіжної літератури та методик їхнього навчання було проведено підсумкову конференцію за результатами педагогічної практики студентів групи АН19Б, що здобувають ступінь бакалавра за освітньою програмою «Мова і література (англійська та німецька)».

У роботі конференції взяли участь методисти з англійської та німецької мов і зарубіжної літератури (доценти Долгушева О.В., Дацька Т.О., Кібальнікова Т.В., Поліщук Г.В., Хоменко Т.А., Токарєва Т.С., Воронкова Н.Р., Вечірко О.Л., Манойлова О.М., Рибальченко В.К.), куратор академічної групи та студенти, які й були головними доповідачами заходу.

Цьогоріч педагогічна практика стала викликом для майбутніх вчителів, адже їм довелося стажуватися в нових умовах змішаного навчання, повітряних тривог та спричинених ними екстрених змін у графіку навчального процесу в школах. Проте усі встояли перед такими викликами і набули необхідних умінь, навичок і фахових компетенцій, які неодмінно стануть в пригоді у майбутній педагогічній діяльності студентів.

Відтак і доповіді практикантів на конференції висвітлили найактуальніші питання, що їх розв’язували студенти під час роботи у закладах загальної середньої освіти у м. Кропивницький, Кіровоградській та інших областях.

Хочеться відмітити доповідь Валерії Мандрейчук, яка поділилась досвідом використання інтерактивних платформ як під час онлайн навчання, так і в умовах аудиторного навчання школярів.

f2

Студентка презентувала такі платформи: ISLCollective, Wordwall, Genially, Liveworksheets, Canva/Power Point, інтерактивні дошки. Зокрема,  ISLCollective пропонує можливості до створення різноманітних інтерактивних завдань, презентацій, завдань у відеоформатах, робочих аркушів тощо. До послуг учителів англійської мови на платформах є безліч інструментів для розробки мультимодальних засобів, що оптимізують процес навчання іноземної мови та сприяють підвищенню мотивації школярів до опанування нових знань і набуття навичок іншомовного спілкування.

f3

Не менш актуальною видалась доповідь Марини Гончаренко про переваги й недоліки гібридного навчання  (blended learning), яке передбачає поєднання цифрового та персонального навчання, розробленого для досягнення конкретних навчальних цілей. Студентка окреслила низку умінь і навичок, що їх набувають школярі у процесі такої форми організації навчального процесу (аналітичні навички, навички самодисципліни й самоорганізації, іншомовні комунікативні уміння тощо). Одним із різновидів уроків англійської мови, які проводила практикантка, був асинхронний урок. Це урок, що не відбувається у режимі реального часу і не потребує одночасної участі вчителя та учнів. Учні можуть переглядати записи матеріалів уроку, виконувати завдання, робити проєкти та інші навчальні дії у зручний для них час.

f4

Робота практикантів не обмежувалась лише навчальною діяльністю. Практиканти долучалися до проведення профорієнтаційних заходів для старшокласників, про що у своїй доповіді розповіла Тетяна Григор’єва. Бралися студенти і за підготовку школярів до участі у конкурсах і змаганнях. Приміром, Наталія Потєєва поділилася досвідом підготовки шестикласників до конкурсу виразного читання віршів Ліни Костенко англійською мовою, організованого кафедрою германських мов, зарубіжної літератури та методик їхнього навчання ЦДУ. Така робота складна, проте цікава. Коли бачиш результати своєї праці – яскраві відеороліки, дипломи переможців та сертифікати учасників, усвідомлюєш, що вчитель – не ретранслятор знань, а людина, яка надихає учнів на нові здобутки, і чує слова вдячності у відповідь.

f5

Підводячи підсумки практики, студенти поділилися своїми враженнями і висловили переконання, що не помилилися у виборі професії.

Бажаємо студентам подальших успіхів і професійних злетів!

Загальний керівник практики, доцент кафедри О.В.Долгушева