filfak_logo

Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій

Педагогічна практика – 2024: виклики й перспективи

Педагогічна практика – 2024: виклики й перспективи

3 квітня 2024 року на кафедрі германських мов, зарубіжної літератури та методик їхнього навчання було проведено підсумкову конференцію за результатами педагогічної практики студентів груп АН20Б, А20Б-З, що здобувають ступінь бакалавра освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Англійська мова і література) освітньої програми Середня освіта (Мова і література (англійська та німецька))

Підсумки роботи студентів підводили як самі здобувачі, так і методисти з англійської та німецької мов, зарубіжної літератури, які скеровували роботу практикантів протягом 6 тижнів: доценти Ольга Долгушева, Тетяна Токарєва, Оксана Вечірко, Тетяна Дацька, Ганна Поліщук, Валентина Рибальченко, Тетяна Хоменко, Ірина Пянковська, старші викладачі Ольга Манойлова та Олександр Леонідов. Утім, головними доповідачами заходу були студенти-практиканти.

Доповіді студентів на підсумковій конференції висвітлювали як досягнення й здобутки в опануванні вчительської майстерності, а саме: набуття практичних вмінь й навичок планування й проведення уроків іноземної мови та зарубіжної літератури, добору методів і засобів навчання, залучення школярів до різних видів роботи й видів діяльності, оцінювання навчальних досягнень учнів тощо, так і проблемні моменти, з якими студенти зіткнулися під час практики.

Зокрема, Єлизавета Бабенко презентувала доповідь «Особливості викладання англійської мови у середніх класах, що не діляться на групи. Проблемні моменти та шляхи їх вирішення». Студентка з опертям на інструктивно-методичні рекомендації МОН щодо викладання навчальних предметів та інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2023-2024 навчальному році зазначила, що при вивченні української та іноземної мов (за умови наявності в класі понад 27 учнів) клас може ділитися на групи. Водночас через динаміку учнівського контингенту, деяким студентам довелося працювати у класах з наповненістю 28-32 учнів. Тож, Єлизавета поділилась власним досвідом організації аудиторної роботи, переважно із використанням методів і прийомів стимулювання поведінки та розумової діяльності школярів. Найефективнішими виявилися змагальні та ігрові види діяльності, а саме: конкурси, вікторини, рольові ігри, розв’язання  кросвордів та ребусів. Завдяки цьому учні виявили достатньо високий рівень дисципліни та були активно залучені до взаємодії з учителем та однокласниками.

3

Особливості сучасного школяра стали предметом доповідей Олександра Бутовського та Ольги Голинської з теми «Учень НУШ: проблеми, перспективи, здобутки».

2

Студенти окреслили специфіку мислення сучасних школярів, коло їхніх інтересів, роль цифрових технологій у навчально виховному процесі у сьогоденному освітньому середовищі.

5

Юлія Авдієнко, яка разом із колегами проходила практику в КЗ "Ліцей «Нова українська школа» Кропивницької міської ради", презентувала доповідь «Робота в парах на уроці англійської мови у 8 класі». Студентка акцентувала увагу на ставленні школярів до парної роботи з англійської мови, моделюванні вчителем комунікативних ситуацій для розвитку вмінь усної взаємодії іноземної мови, розробці завдань для мотивації неактивних учнів тощо.

Марія Беспалова та Тетяна Кушинова виступили із доповіддю «Конспект уроку із зарубіжної літератури: очікування vs реальність». Окресливши проблемні моменти, пов’язані із плануванням та проведенням уроків зарубіжної літератури, дівчата запропонували шляхи їх вирішення, що були апробовані під час практики і виявилися ефективними. Такими шляхами є укладання гнучкого конспекту уроку з урахуванням темпу і періодичності уроків у конкретному класі, перевага інтерактивних домашніх завдань, написання письмових робіт в аудиторії за підтримки вчителя тощо.

4

Робота практикантів не обмежувалась навчальною і виховною діяльністю. Студенти долучалися до проведення профорієнтаційних заходів для старшокласників, під час яких ознайомлювали школярів із перевагами навчання в Центральноукраїнському державному університеті імені Володимира Винниченка загалом та на кафедрі германських мов, зарубіжної літератури та методик їхнього навчання зокрема (https://cusu.edu.ua/ua/news-of-the-faculty-of-philology-and-journalism/16061-studentska-molod-uchnivskii-molodi)

Підводячи підсумки практики, студенти поділилися своїми враженнями, згадали найцікавіші моменти і впевнилися у правильності вибору професії.

Від імені викладацького складу кафедри бажаємо студентам подальших успіхів в опануванні викладацької майстерності!

 

Загальний керівник практики, доцент кафедри Ольга Долгушева