ВПЛИВ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА МЕДИЧНОГО КОЛЕДЖУ НА ЯКІСТЬ ФОРМУВАННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

Житомирський медичний інститут Житомирської обласної ради

Іваненко Ірина

Постановка проблеми. У контексті сучасного процесу модернізації освіти в Україні, пов’язаного з її компетентнісними, суб’єктними вимірами, особливої ваги набуває реалізація ідей компетентнісного, середовищного підходів, студентоцентризму [2], систем внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності [1], оскільки створення якісного освітнього процесу та сприятливого освітнього середовища, насамперед, пов’язана з необхідністю тотального та системного переходу на основи інноваційної, компетентнісної системи медичної освіти, що орієнтується на саморозвитку здобувача освіти [3].

ВИХОВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОСТІ І МОРАЛЬНО-ДУХОВНОЇ ЦІННІСНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ОСОБИСТОСТІ УЧНІВ 5-х КЛАСІВ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка

Деденєв Олександр, Цина Андрій

Сучасна освіта переживає суттєві зміни, які пов’язані з організаційно-управлінською, правовою, економічною модернізаціями, визначенням нових цілей відповідно до вимог громадянського суспільства. Посилюється значення виховного потенціалу освітнього процесу, ролі громадянської освіти, розвитку демократичних засад у навчально-виховному процесі закладу загальної середньої освіти (далі – ЗЗСО) й організації соціальної практики учнів. Соціальне замовлення, за концепцією Нової української школи [2], вимагає від системи освіти здійснення підготовки активної, конкурентоспроможної особистості, компетентної у розв’язанні життєвих, професійних проблем, готової до виконання громадянських обов'язків, відповідальної за власне благополуччя і розвиток своєї країни. З огляду на це, важливим стає формування громадянської відповідальності учнів протягом навчання у ЗЗСО.

ІНДИВІДУАЛІЗОВАНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка

Гайдук Яна

Проблеми індивідуалізації навчального процесу пов’язані з різним вихідним рівнем технічних, технологічних, графічних та художньо-естетичних знань і вмінь студентів, а також зумовлені запровадженням індивідуальної траєкторії навчання у закладах вищої освіти, реалізація якої може забезпечуватися на різних рівнях у різних формах та засобах навчання. Технології індивідуалізації навчання можуть застосовуватися на всіх етапах освітнього процесу та охоплювати цілі, зміст, методи і засоби навчання.

ДИЗАЙН-ЕРГОНОМІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка

Борисова Тетяна

Дизайн-ергономічна компетентність майбутніх учителів технологій – це інтегративна професійно-особистісна якість, яка включає естетичну та ергономічну складові професійної педагогічної діяльності (володіння основами дизайну та ергономіки), здатність планувати та організовувати навчально-виробничі процеси з врахуванням вимог безпеки та гігієни шляхом проектування комфортного освітнього середовища. Формування такої здатності потребує активізації аналітичного мислення, спрямованість на впровадження освітніх інновацій, креативність, дотримання етичних норм та забезпечення соціально-комфортної взаємодії.

ІНФОРМАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ

Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Білянська Марія

Щоденно ми стикаємося з великим обсягом інформації – в повсякденному житті, професійній діяльності, наукових дослідженнях. Її джерелами є інтернет, засоби масової інформації, бібліотеки, оточуючий світ, а способи передачі та поширення найрізноманітніші – графічні, звукові, текстові. Однак збільшення обсягів інформації не забезпечує здатності ефективно її використовувати. В умовах швидких технологічних змін  потрібні певні уміння оперувати інформацією – здобувати, аналізувати й оцінювати її.