• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Педагогічні умови підготовки майбутніх вчителів трудового навчання і технологій до педагогічної взаємодії

Андрощук Ірина

Хмельницький національний університет

(Хмельницький)

Анотація. Стаття присвячена визначенню та обґрунтуванню педагогічних умов підготовки майбутніх вчителів трудового навчання та технологій до педагогічної взаємодії у професійній діяльності. Проаналізовано і узагальнено основні підходи до висвітлення поняття «педагогічні умови» в психолого-педагогічній та методичній літературі. Визначено та теоретично обґрунтовано педагогічні умови, які забезпечують ефективність формування готовності майбутніх вчителів трудового навчання та технологій до педагогічної взаємодії.

Ключові слова: педагогічні умови, педагогічна взаємодія, вчитель трудового навчання та технологій, мотивація, тренінг, педагогічна практика.

 

Андрощук Ирина

Хмельницкий национальный университет

ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ ТРУДОВОГО ОБУЧЕНИЯ И ТЕХНОЛОГИЙ К ПЕДАГОГИЧЕСКОМУ ВЗАЄМОДЕЙСТВИЮ

Аннотация. Статья посвящена определению и обоснованию педагогических условий подготовки будущих учителей трудового обучения и технологий к педагогическому взаимодействию. Проанализированы и обобщены основные определения этого понятия в психолого-педагогической литературе. Определены основные педагогические условия формирования готовности будущих учителей трудового обучения и технологий к педагогическому взаимодействию являются.

Ключевые слова: педагогические условия, педагогическое взаимодействие, учитель трудового обучения и технологий, мотивация, тренинг, педагогическая практика.

 

Androshchuk Irina

The Khmelnitsky National University

PEDAGOGICAL CONDITIONS OF FUTURE HOME ECONOMICS AND INDUSTRIAL ARTS TEACHERS’ TRAINING FOR PEDAGOGICAL INTERACTION

Abstract. Pedagogical conditions of future home economics and industrial arts teachers’ training for pedagogical interaction in professional activity have been defined and justified in the article. It has been indicated that pedagogical conditions that ensure the efficiency of forming the readiness of future home economics and industrial arts teachers for pedagogical interaction are: the forming of students’ positive motivation to pedagogical interaction; the implementation of the author’s course in Pedagogical Interaction in Professional Activity; the use of trainings aimed at involving students in pedagogical interaction; the orientation of teacher placements to obtaining experience in pedagogical interaction. It has been indicated that the efficiency of future home economics and industrial arts teachers’ professional training is defined by the realization of selected pedagogical conditions as interrelated components of an integral system that complement each other.

Key words: pedagogical conditions, pedagogical interaction, home economics and industrial arts teacher, motivation, training, teacher placement. 

Детальніше

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись