• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ВИКОРИСТАННЯ АЙ-СТОПЕРІВ У ВИСТАВКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

УДК 061:711.57

Ніколайчук Світлана, Заноза Наталія

Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

У сучасному світі ринкових відносин все більшу роль відіграє вміння привернути увагу до власної продукції у межах здорової конкуренції. Виникає запитання – як це зробити ефективно? Відповідно метою статті є розкриття способів ефективного привертання уваги до стенду у рамках виставок/ярмарків за допомогою ай-стоперів.

Виставкова діяльність відіграє важливу роль у розвитку країни, оскільки спрямована на створення сприятливих умов для збільшення обсягів експорту конкурентоспроможної продукції та послуг, удосконалення технологій, залучення інвестицій, забезпечення науково-технічного і технологічного оновлення вітчизняного виробництва, зміцнення міжнародних зв'язків, підвищення міжнародного іміджу держави, розвитку ділового туризму в регіонах України, активізації інноваційного процесу [4].

Однією з основних цілей учасника виставки є зацікавлення, привертання уваги відвідувачів та інших учасників виставки до власних товарів або послуг з метою підписання контрактів та продажу власної продукції. Для ефективної реалізації вказаної цілі у виставковій діяльності використовують ай-стопери.

Ай-стопер (від англ. eye-stopper - пастка для очей) – будь-який об'єкт, предмет, елемент оформлення, що використовується для привернення уваги до стенду [2]. Ай-стопер – зупиняючий погляд комунікативний рекламний і PR-елемент для залучення уваги. Головне в створенні маркетингової комунікації із застосуванням ай-стопера – викликати цікавість, вразити, виділити із загального ряду, прикувати увагу, викликати безтурботній інтерес і підвищити запам’ятовуваність. [1]

Відвідувачі у своєму русі виставкою проходять кілька етапів наближення до стенду та встановлення візуального контакту, зокрема:

  1. Перший – ще на підході до виставкового центру чи виставкового павільйону. Тут варто використовувати рекламні щити, аеростати, надувні конструкції, прапори, банери.

  2. Другий – при вході до виставкового павільйону. Тут будуть актуальні виносні (навісні або підвісні) візуальні елементи, багатоповерхові стенди, об'ємні конструкції, прапори, банери, просторові конструкції, що обертаються.

  3. Третій – неподалік від стенду. Тут ай-стопером може стати будь-що: зображення незвичайних об'єктів, живі тварини, автомобілі, античні речі, дзеркала, яскраве світло, фонтанчики чи водоспади, юнаки та дівчата у незвичайних костюмах або з бодіартом, парасольки, кульки, композиції з квітів, лазерні зображення і будь-які інші незвичайні речі [2].

Штучні рослини більш придатні для умов виставкового павільйону і не потребують догляду, водночас використання «живих» рослин створює невимушену атмосферу, що так важливо для встановлення довірчих контактів. Часто в якості ай-стоперів виступають «люди-бутерброди» – носії плакатів на грудях і спині, люди в костюмах/образах брендів, товарів.

Якщо говорити про друковані комунікативні повідомлення, то роль ай-стопера виконують помітні, викликаючі, інтригуючі заголовки, тизери, а також спосіб подачі інформації. Хорошими ай-стопером в монотонному тексті газет і журналів є особливий шрифт, колір і розташування в макеті тексту, надрукований «дзеркально» текст або одна з букв тощо. Текстові ай-стопери можуть бути недискурсивного (незвязаного) характеру, тобто містити пропуск окремих стандартних складників речення і при цьому це може бути більш виграшна модель тексту для реклами. Значною мірою все залежить від інформативності цих елементів. Якщо вони несуть стандартну інформацію, яка не впливає на розуміння суті, то пропуск стає можливим і актуальним [3].

Для привертання уваги до презентацій, корпоративних подій, майстер-класів, конференцій, дискусійних платформ у межах виставки у ролі ай-стоперів виступають лідери думки у певній галузі, відомі люди, «зірки». Це надає більшої переконливості, цікавості та яскравості подачі інформації.

Рекламісти добре знають, що найкращими ай-стоперами є діти, тварини і секс. Увага, яка спрацьовує в такому разі – мимовільна, вона формується за законами орієнтувального рефлексу і є спільною для людини й тварин (а отже слабо контролюється і не підвладна критиці). Загальновідомо, що для гарантованого привернення уваги подразник має бути несподіваним, новим, рухомим, контрастним (це може стосуватись зовнішніх характеристик, але й сам факт наявності тварини контрастує з обстановкою і «форматом» громадського місця). Ай-стопери виявляються ще й засобом опосередкованих маніпуляцій за участю дітей – батьки заходять на територію стенду не тому, що їм це потрібно, а тому що дитина «хоче подивитись на рибок» і залишаються там значно довше, ніж збиралась. Крім того, наявність живих істот на території виставкових стендів створює більш людяну, гуманну, затишну й домашню атмосферу, споглядання за іграми «братів наших менших» поліпшує настрій, а коли настрій гарний – і з грішми прощатись легше. [5]

Отже, ай-стопери мають широке використання та ефективний результат у виставковій діяльності. Важливо, щоб ай-стопер був оригінальним і вдало поєднувався зі стилем/оформленням фірми учасника та тематикою виставки.

БІБЛІОГРАФІЯ:

  1. Ай-стопер [Електронний ресурс] // Моя освіта. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://moyaosvita.com.ua/marketing/aj-stopper/.

  2. Антонюк Я. М. Організація виставкової діяльності / Я. М. Антонюк, І. М. Шиндировський. – Львів: Львівська комерційна академія, 2015. – 328 с.

  3. Іванченко Р. Г. Текст у рекламі [Електронний ресурс] / Р. Г. Іванченко // Електронна бібліотека Інституту журналістики – Режим доступу до ресурсу: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=49.

  4. Постанова Кабінету міністрів України (від 22 серпня 2007 р. № 1065) «Про вдосконалення виставково-ярмаркової діяльності в Україні» [Електронний ресурс] // rada.gov.ua. – 2007. – Режим доступу до ресурсу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1065-2007-%D0%BF.

  5. Тварина у крамниці поліпшує настрій покупцям [Електронний ресурс] // Pogliad.ua. – 2009. – Режим доступу до ресурсу: https://pogliad.ua/news/chernivtsi/tvarina-u-kramnici-polipshue-nastriy-pokupcyam-270966.

Коментарі   

# Левченко Л.О. 22.04.2018, 23:21
Цікаві пропозиції.
# Александр Печерський 22.04.2018, 20:56
Стаття написана дуже доступно, стає зрозуміло, що найкращий ай-стопер формується на основі інстинктів та людських потреб.
# Олена Трифонова 21.04.2018, 10:10
Вміння презентувати результати своєї праці є необхідністю сучасного світу. Хотілося більш детально ознайомитися з пропозиціями автора щодо підготовки майбутніх вчителів технологій до виставкової діяльності
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись