• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ЗАГАЛЬНОСВІТОВІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗШИРЕННЯ Й МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Голови секції:

Кондрашова Лидия Валентиновна, доктор педагогических наук, профессор, отличник народного просвещения, заслуженный деятель науки  и техники Украины, действительный член Международной академии политехнического образования, действительный член Международной славянской академии образования им.  Я.  А.  Коменского,  действительный  член Международной ассоциации профессоров славянских стран. Автор более 400 научных работ (монографии, учебники, учебные пособия, научные статьи) по проблемам педагогики.

Маралова Екатерина Александровна, доктор педагогических наук, профессор кафедры психологии и педагогики профессионального образования Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна (Великий Новгород).

 

Творчо-виконавська підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва в контексті модернізації вищої педагогічної освіти

Тетяна Стратан-Артишкова (Кіровоград)

Лариса Гайдай (Кіровоград)

У статті розкривається значущість творчо-виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в контексті наукових підходів, зокрема гуманістичного, компетентнісного, аксіологічного, інтерпретаційного, акмеологічного, зумовлених процесами модернізації вищої педагогічної освіти. Творчо-виконавська підготовка визначається як складне інтеграційне утворення, що містить інноваційну парадигму, передбачає впровадження технологій композиторської творчості і презентує компетентнісні результати, котрі можуть використовуватися в освітньому просторі.

Ключові слова:  творчо-виконавська підготовка, гуманістичний підхід, компетентнісний підхід,  майбутній вчитель музичного мистецтва.

The paper focuses on the great meaning of the creatively-performing readiness of the future teachers of the music art in the context of the scientific approach as well as humanistic, competitive, valuable, interpretative, acmeologic, which are determined by the modernization of the education. Creative and performing preparation is considered as a complicated integrative formation that contains innovative paradigm, foresees the introduction of the composing technologies, and presents the competitive results that can be widely used in the educative field.

Keywords:creative and performing preparation, humanistic approach, competitive approach, future teacher of the music art.  

Диверсифікація структури багатомовної освіти школярів у країнах Західної Європи

Оксана Першукова

(Київ, Україна)

Стаття присвячена аналізу структурних змін у багатомовній освіті школярів у країнах Західної Європи. Виявлено особливості трансформацій у традиційному ізольованому навчанні кількох мовта охарактеризовано найбільш поширені нині технології з формування багатомовності. Зазначено прояви горизонтальної та вертикальної диверсифікації структури багатомовної освіти.

Ключові слова: багатомовна освіта, багатомовність, двомовне навчання, технології формування багатомовності, синхронізація курикулуму, диверсифікація структури, європейська освіта.

In the article the author analyses structural changes in multilingual education of schoolchildren in Western European countries. The peculiarities of transformations are identified in traditional isolated study of several languages and the most common technologies of forming multilingualism are characterized. The manifestations of horizontal and vertical diversification of plurilingual education areindicated.

Keywords: multilingual education, plurilingualism, bilingual learning, technologies of plurilingualism forming, synchronization of curriculum, diversification of structure, European education.

Аналіз підходів до визначення впливу складових зовнішнього середовища на ВНЗ

Яна Малихіна

(Харків, Україна)

Анотація. У статті представлений плідний аналіз праць провідних науковців з питання визначення складових зовнішнього середовища. Розглянуто роль впливу зовнішнього середовища на якість освіти та важливість своєчасного його аналізу з метою підвищення ефективності управління вищим навчальним закладом.

Ключові слова: вищий навчальний заклад, зовнішнє середовище, система управління, структурний підхід, функціональний підхід, інноваційний підхід, фактор впливу.

Abstract. The article presents the analysis of the prolific works of leading scientists concerning the definition of the components of the environment. The regards the role of the external environment in the quality of education and the importance of its timely analysis to improve the efficiency of higher education institution.

Keywords:higher education,institutions, external environment,managing system, structural approach, functional approach, innovation, factor  of impact.

Перспективи розвитку мережі освітньо-виховних закладів для обдарованих дітей

Лариса Григорова

(Харків, Україна)

Анотація. У статті розглянуто питання перспективи розвитку освітньо-виховних закладів для обдарованих дітей в Україні на сучасному етапі розвитку суспільства. Визначено мету, завдання, методи та форми роботи педагогічних кадрів з означеною категорією дітей.

Ключові слова: освітньо-виховні заклади, обдарована дитина, здібності педагог, мета, форми, методи, підтримка.

Аннотация. В статье рассмотрены вопросы перспективы развития образовательно-воспитательных учреждений для одаренных детей в Украине на современном этапе развития общества. Обозначены цель, задания, методы и формы работы педагогичных кадров с одаренными детьми.

Ключевые слова:образовательно-воспитательные учреждения, одаренный ребенок, способности, педагог, цель, формы, методы, поддержка.

Abstract. The article discusses the development of educational and training institutions for gifted children in Ukraine at the present stage of development of the society. The tasks, methods and forms of training with gifted children are designated.

Key words: educational and training institutions,talented children, abilities, pedagogue, purpose, forms, methods, support.

Інноваційна діяльність ВНЗ у регіональній освітній системі

Алла Харківська

(Харків, Україна)

У статті розглянуто основні аспекти інноваційної діяльності ВНЗ у регіональній освітній системі. Проаналізовано основні тенденції розвитку інноваційної діяльності ВНЗ в умовах мультикультурності сучасної освіти. Розглянуто поняття ,,освітня система” та ,,регіональна освітня система” Визначено пріоритетні підходи до інноваційної діяльності ВНЗ у регіональній освітній системі. Розглянуто сучасні напрями дослідно-експериментальної роботи щодо інноваційної діяльності ВНЗ у регіональній освітній системі.

Ключові слова:інноваційна діяльність, регіональна освітня система, пріоритетні підходи, модернізація освіти, дослідно-експериментальна робота,ВНЗ,вища освіта.

The paper considers the main aspects of innovation in a regional university educational system. The basic trends in the development of innovative university activity are analyzed within contemporary  multicultural   education. The concepts ,,educational system” and ,,regional educational system” are regarded. The priority approaches to innovative university activity are defined in regional educational system. The priorities of contemporary research and experimental work as to innovative university activity are presented in regional educational system.

Keywords: innovation, regional educational system, priority approaches to modernization of education, research and experimental work, universities, higher education

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись