• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

СОЦІАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ  ЯК УМОВА ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ  ФАХІВЦЯ

Голови секції:

 

Сийка Чавдарова-Костова- доктор педагогических наук, профессор, заместитель декана Факультета Педагогики по международной и научно-исследовательской работе Софийского университета им. Св. Климента Охридского, София, Болгария.


Калініченко Надія Андріївна – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри біології Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.

ГЕОГРАФІЧНА ТЕРМІНОЛОГІЯ ЯК КОМПОНЕНТА МОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ГЕОГРАФІЇ

ЛАРИСА ГУЦУЛ
(Кіровоград, Україна)

У статті розглядається місце географічної термінології у лінгвістичній підготовці вчителя географії.Розкриваються шляхи та методи опанування фаховою термінологією майбутніми вчителями географії.

Ключові слова: фахова термінологія,  мовнокомунікативна підготовка, наукова мова, науково-теоретична підготовка, науковий текст, фахові словники, лексикографічна компетенція, комунікативна професіограма вчителя.

The article regards the place of geographical terminology in linguistic preparation of the teacher of geography. The author analyzes the way and methods of mastering professional terminology  by future teacher sof geography.

 

Key word:  professional terminology, communicational preparation, scientific language, scientifically-theoretical preparation, scientific text, professional dictionary, lexicographic competency, communicative professionalgramme of a teacher.

СОЦІАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ СПЕЦДИСЦИПЛІН ПТНЗ ШВЕЙНОГО ПРОФІЛЮ ПІД ЧАС ПРОЕКТУВАННЯ ОДЯГУ

ТЕТЯНА ВАСЕНОК
(Глухів, Україна)

Проаналізовано процес соціально-професійного становлення майбутніх викладачів спеціальних дисциплін професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю. Розкрито можливості впливу процесу проектування одягу на навчальну та виробничу діяльність фахівця. Запропоновано для навчального процесу і процесу виготовлення одягу безрозрахункову методику конструювання жіночого одягу.

Ключові слова:соціально-професійне становлення викладача, проектування одягу, безрозрахункова методика конструюванняжіночого одягу.

The process of social and professional training of future special subjects teachers in vocational educational sewing establishments has been analyzed.  The possibilities of the clothes design process influence the educational and industrial activity of a professional. The design method of creating certain size woman’s clothes is suggested for the educational process and the clothes making process.

Keywords:social and professional teacher training, clothes design, certain size woman’s clothes design method. 

ВЫЯВЛЕНИЕ СТУДЕНЧЕСКОЙ АКТИВНОСТИ В РАМКАХ УНИВЕРСИТЕТСКОЙ ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ПОДГОТОВКИ (САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА ПРИ ИЗУЧЕНИИ ФАКУЛЬТАТИВНЫХ ПРЕДМЕТОВ)

Сийка Чавдарова – Костова
(Cофия, Болгария)

В статье рассматриваются проблемы активности студентов в рамках университетской педагогической подготовки, возможность активизациистудентов через применениесамостоятельной работы в процессе изучениякурсов по выбору. Предполагаетсясвязь между активностьюстудента и его правомна свободу выбора, ответственностьюза его полноценную содержательную реализацию. Самостоятельная работа является одной из форм материализации и интериоризации учебного содержания в учебной деятельности  студентов. Это дает представление о результатах не только учебного процесса, но и  воспитания студентов, которое осуществляется в процессе изучения соответствующих курсов.

Ключевые слова: студенты, учебный процесс, педагогическая подготовка, самостоятельная работа, активность.

This paper presents the problems for students` activity in university pedagogical preparation, possibility to activate students by using self-dependent work in the frame of elective courses. The thesis that there is a link between student`s activity and his/her right of choice, responsibility for his/her full self-realization. Independent work is a form of materialization of interiorization of the learning content in products of the students` work at the “exit” of the process of training. It provides the image of not only the results of learning process, but also of the educational process  that is realized together with students in the correspondent courses.

 

Key words: students, educational process, teacher's training, individual work, activity.

ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ ВЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ В ПРАКТИЦІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ «ПРИРОДОЗНАВСТВО»

Надія Калініченко
(
Кіровоград, Україна)

В статті розкривається сутність педагогічного досвіду вчителів біології, умови його використання у процесі підготовки майбутніх учителів біології в педагогічному соціумі з метою забезпечення ними діяльнісного підходу спрямованості навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів.

Ключові слова: педагогічний досвід, творча майстерня вчителя біології, підготовка майбутніх учителів біології.

The article reveals the essence of pedagogical experience of biology teachers, conditions of its usage while training future biology teachers in pedagogical society with the aim of providing the activity approach in educational process while developing abilities and skills of personality, applying the knowledge gained in practice from different educational subjects.

Keywords: pedagogical experience, creative workshop of biology teacher, preparation of future biology teachers.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись