• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
Керівники секції:
Радул Валерій Вікторович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

Poltava 37Гриньова Марина Вікторівна – доктор педагогічних наук, професор, декан природничого факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка.

 

СУТНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІАЛОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ МАЙБУТНІХ АВІАДИСПЕТЧЕРІВ

Альона Личук
(Кіровоград, Україна)

У статті розглянуто сутність поняття “професійна діалогічна взаємодія майбутніх авіадиспетчерів” та систематизовано її особливості, подано огляд наукових праць педагогів та психологів, присвячених проблемі професійної діалогічної взаємодії фахівців авіаційної галузі, та проаналізовані основні її складові. Розглядається сутність поняття та особливості радіообміну цивільної авіації, а також систематизуються основні вимоги до ведення процедури радіотелефонного зв’язку. Аналізується поняття авіаційної підмови та виділяються її основні макрополя.

Ключові слова: професійна діалогічна взаємодія, професійне спілкування, особливості професійної діалогічної взаємодії майбутніх авіадиспетчерів, радіообмін цивільної авіації, авіаційна підмова.

В статье рассматривается сущность понятия “профессиональное диалогическое взаимодействие будущих авиадиспетчеров” и систематизируются его особенности, подается обзор научных работ педагогов и психологов, посвященных проблеме профессионального диалогического взаимодействия специалистов авиационной отрасли, и проанализированы основные ее компоненты. Рассматривается сущность понятия и особенности радиообмена гражданской авиации, а также систематизируются основные требования к ведению процедуры радиотелефонной связи. Анализируется понятие авиационного подязыка и выделены его основные макрополя.

Ключевые слова: профессиональное диалогическое взаимодействие, профессиональное общение, особенности профессионального диалогического взаимодействия будущих авиадиспетчеров, радиообмен гражданской авиации, авиационный подязык.

The article deals with the main point of the concept “future air traffic controllers’ professional dialogic interaction” and the systematization of its main characteristics, the survey of the pedagogical and psychological scientific researches according to the problem of the professional dialogic interaction in the field of aviation is given. The article represents the analyses of the main components of the future air traffic controllers’ professional dialogic interaction. The main point and characteristics of the radio exchange in the civil aviation are given, the main requirements to the procedure of the radiotelephone communication are systematized. The concept of the aviation sublanguage is analyzed and its main macrofields are sorted out.

Keywords: professional dialogic interaction, professional communication, characteristics of the future air traffic controllers’ professional dialogic interaction, radio exchange in civil aviation, aviation sublanguage.

МЕНЕДЖМЕНТ ПІДГОТОВКИ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Леся Лебедик
(Полтава, Україна)

Анотація. У статті виділені напрями досягнення мети педагогічної підготовки магістрів з позицій теорії управління; визначені принципи, функції і методи менеджменту системи педагогічної підготовки цієї категорії фахівців. Автор вказав на актуальні проблеми педагогічної підготовки майбутніх магістрів та шляхи їх вирішення.

Ключові слова: магістр, система педагогічної підготовки магістрів, принципи, функції і методи освітнього менеджменту.

Анотация. В статье выделены направления достижения цели педагогической подготовки магистров с позиций теории управления; определены принципы, функции и методы менеджмента системы педагогической подготовки этой категории специалистов. Автор указал на актуальные проблемы педагогической подготовки будущих магистров и пути их решения.

Ключевые слова: магистр, система педагогической подготовки магистров, принципы, функции и методы образовательного менеджмента.

Annotation. In article are allocated directions of achievement of the purpose of pedagogical preparation of masters from positions of the theory of management; principles, functions and methods of management of system of pedagogical preparation of this professional category are defined. The author has specified in actual problems of pedagogical preparation of the future masters and a way of their decision.

Keywords: master, system of pedagogical preparation of masters, principles, functions and methods of educational management.

 

ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ПРОФЕСІЙНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ

Валентина Квас
(Кіровоград, Україна)

Анотація. У статті розглянуто сутність поняття готовність до професійного самовдосконалення у науково-методичній та філософській літературі. Формування готовності студентів до професійного самовдосконалення визнано одним з найважливіших факторів успішності подальшої професійної діяльності. Наголошено на інтегральному підході до визначення структури поняття.Проаналізовано сучасний стан науково-теоретичного вивчення проблеми готовності до професійного самовдосконалення, уточнено визначення ключової категорії відносно майбутніх учителів; обгрунтовано педагогічні умови ефективності окресленого процесу та етапи його здійснення.

Ключові слова: готовність, самовдосконалення, професійне самовдосконалення особистості, готовність до професійної діяльності, майбутні вчителі.

Аннотация. В статье рассмотрена сущность понятия готовности к профессиональному самосовершенствованию в научно-методической и философской литературе. Формирование готовности студентов к профессиональному самосовершенствованию признано одним из важнейших факторов успешности дальнейшей профессиональной деятельности. Указана необходимость рассмотрения структурі понятия с позиции интегрального подхода. Проанализировано современное состояние научно-теоретического изучения проблемы готовности к профессиональному самосовершенствованию, уточнено определение ключевой категории относительно будущих учителей; обоснованы педагогические условия эффективности данного процесса и этапы его осуществления.

Ключевые слова: готовность, самосовершенствование, профессиональное самосовершенствование личности, готовность к профессиональной деятельности, будущие учителя.

Annotation. This article runs about the essence of the concept of the readiness for professional self-improvement in method guides and philosophical literature. The integral approach to the determination of the structure. The current state of scientific and theoretical study of the problem of readiness for professional self-improvement has been analysed, the definition of a key category concerning future teachers has been specified.  We have determined pedagogical conditions of effective formation of readiness of students of pedagogical higher education institutions for professional self-improvement, personal oriented educational interaction; professional orientation professional training courses; mastery of skills and vocational and educational skills of self-actualization and self-management; ensure the specificity and the gradual implementation formuyuvalnyh influence on the development of various components of preparedness for self-improvement.

Keywords: readiness, self-improvement, professional self-identity, readiness for professional activity, future teachers.

ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ ЯК УМОВА ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ

Григорова Лариса Сергіївна
(Харків, Україна)

Анотація. У статті розглядаються питання творчої самостійності студента-дизайнера, як важливий фактор соціально-професійної та особистої самореалізації. На основі аналізу наукових досліджень поняття «творча самостійність» «професійна компетентність» виявлено суттєві ознаки і характеристики. З урахуванням особливості майбутньої професії для дизайнерів розглянуто основні компоненти, на розвиток яких необхідно зробити акцент у процесі професійної підготовки студентів.

Ключові слова: професійна компетентність, дизайнер, творча самостійність, обдарована молодість.

Аннотация. В статье рассматриваются вопросы творческой самостоятельности студента-дизайнера, как важный фактор социально-профессиональной и личной самореализации. На основе анализа научных исследований понятия «творческая самостоятельность» «профессиональная компетентность» выявлены существенные признаки и характеристики. С учетом особенности будущей профессии для дизайнеров рассмотрены основные компоненты, на развитие которых необходимо сделать акцент в процессе профессиональной подготовки студентов.

Ключевые слова. Профессиональная компетентность, дизайнер, творческая самостоятельность, одаренная молодежь.

Abstract. The article deals with the issue of the creative independence of a design student as an important factor of social, professional and personal self-realization. Based on the analysis of the scientific researches of "creative independence" and "professional competence" concepts the substantial features and characteristics are determined. Taking into account the peculiarities of the designers' future profession, the main components which need to be accentuated during the professional training of students are considered.

Key words: professional competence, designer, creative independence, talented youth.

PEDAGOGICAL ENVIRONMENT OF THE UNIVERSITY AS A CONDITION OF THE PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGES

Yaroslav Chernyonkov
(Kirovograd, Ukraine)

У статті проаналізовано поняття «педагогічне середовище університету», його характеристики і найголовніше вплив на систему професійної підготовки майбутнього вчителя іноземних мов у вищих навчальних педагогічних закладах. Автором було ґрунтовно досліджено зміст та структуру даного поняття; визначено та описано  основні типи впливових середовищ взаємодії та професійної підготовки (педагогічне, освітянське, мовне, лінгводидактичне, спеціально створене); окреслено  основні компоненти досліджуваного утворення (спеціально створеного середовища); проаналізовано найефективніші впливи даної «педагогічної системи». В рамках докторського дисертаційного дослідження було проведено черговий етап педагогічного експерименту (вплив спеціального середовища) на базі двох ВНЗ: Одеського та Кіровоградського вишів.

Ключові слова: середовище, педагогічне середовище, освітнє середовище, мовне середовище, лінгводидактичне середовище, середовище професійної підготовки майбутнього вчителя іноземних мов, умови професійної підготовки, міждисциплінарна інтеграція змісту вищої педагогічної освіти.

В статье проанализировано понятие «педагогическая среда университета», его характеристики и самое главное влияние на систему профессиональной подготовки будущего учителя иностранных языков в высших учебных педагогических заведениях. Автором было основательно исследовано содержание и структуру данного понятия; определены и описаны основные типы влиятельных сред взаимодействия и профессиональной подготовки (педагогическая, образовательная, языковая, лингводидактическая, специально созданная); очерчены основные компоненты исследуемого образования (специально созданной среды); проанализированы эффективные влияния данной «педагогической системы». В рамках докторского диссертационного исследования был проведен очередной этап педагогического эксперимента (влияние специальной среды) на базе двух вузов: Одесского и Кировоградского.

Ключевые слова: среда, педагогическая среда, образовательная среда, языковая среда, лингводидактическая среда, среда профессиональной подготовки будущего учителя иностранных языков, условия профессиональной подготовки, междисциплинарная интеграция содержания высшего педагогического образования.

It has been analyzed the concept of "pedagogical university’s environment", its characteristics and the most important influence on the system of training of future teachers of foreign languages ​​an high school’s educational institutes. The author has been thoroughly researched the content and the structure of this concept; defined and described the main types of the influential environments and the professional training (pedagogical, educational, speech, langua-didactical, specially created); outlined the main components of the studied formation (specially created environment); analyzed the impact of the most effective "pedagogical system". According to the doctoral dissertation research was it has been conducted the next stage of the pedagogical experiment (the influence of special environment) at the two universities: Odessa and Kirovograd universities.

Key words: environment, pedagogical environment, educational environment, language environment, lingua-didactical environment, environment of training of the future teachers of foreign languages, conditions of training, interdisciplinary integration of content of the high school education.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись