• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
Керівники секції:
Анна Клім-Клімашевська – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дидактики – лабораторії дошкільного виховання Природничо-гуманітарного університету (м. Седльце, Республіка Польща), дійсний член Міжнародної слов’янської академії освіти ім. Я. А. Коменського, дійсний член Міжнародної асоціації професорів слов’янських країн;

dovga tДовга Тетяна Яківна – кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.

 

Тренінг-практикум: «Формування здорового способу життя як запорука розвитку нації»

С.А. Новописьменний
Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г.Короленка, Полтава, Україна

Анотація. Під час практикуму розглядаються проблеми виховання і формування здорового способу життя. Автор визначає шляхи удосконалення практичних методів роботи із означеної проблеми. Дослідником аналізуються проблеми збереження здоров’я дітей в умовах сучасної України. Зокрема автор розкриває і аналізує причини біологічних і психологічних відхилень у дітей дошкільного віку, учнів і студентів.

Ключові слова: здоров'я, формування, стан, професійний, особистість, рівень, вплив, зусилля.

Abstract. During the workshop the problems of education and a healthy lifestyle. The author identifies ways to improve the practices of a definite problem. Researcher examines the problem of preserving the health of children in today's Ukraine. In particular, the author reveals and analyzes the causes of biological and psychological abnormalities in preschool children, pupils and students.

Keywords: health, development, status, occupation, personality, level, impact force.

Аннотация. Во время практикума рассматриваются проблемы воспитания и формирования здорового образа жизни. Автор определяет пути совершенствования практических методов работы с этой проблемы. Исследователем анализируются проблемы сохранения здоровья детей в условиях современной Украины. В частности автор раскрывает и анализирует причины биологических и психологических отклонений у детей дошкольного возраста, учащихся и студентов.

Ключевые слова: здоровье, формирование, состояние, профессиональный, личность, уровень, влияние, усилия.

СУТНІСНИЙ ЗМІСТ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Анастасія Мельнік
(Кіровоград, Україна)

В статті здійснений аналіз змісту позакласної роботи учителів фізичної культури у початковій школі. Досліджено основні форми організації позакласної роботи. Проведений аналіз структурних характеристик позакласної роботи вчителя фізичної культури у початковій школі.

З’ясовано, що позакласна робота у початковій школі повинна спрямовуватись на адаптацію до навчання; зміцнення здоров’я, загартування, підвищення працездатності школярів; фізичний розвиток та озброєння життєво важливими руховими уміннями і навичками; формування звичок здорового способу життя, позитивного ставлення до фізичної культури та потреби в систематичних заняттях фізичними вправами.

Ключові слова: позакласна робота, початкова школа, школярі, фізична культура, вчитель, фізичні вправи, здоровий спосіб життя.

В статье осуществлен анализ содержания внеклассной работы учителей физической культуры в начальной школе. Определены основные формы организации внеклассной работы. Проведен анализ структурных характеристик внеклассной работы учителя физической культуры в начальной школе.

Выяснено, что внеклассная работа в начальной школе должна направляться на адаптацию к обучению; укрепление здоровья, закаливание, повышение работоспособности школьников; физическое развитие и вооружение жизненно важными двигательными умениями и навыками; формирование привычек здорового образа жизни, позитивного отношения к физической культуре и потребности в систематических занятиях физическими упражнениями.

Ключевые слова: внеклассная работа, начальная школа, школьники, физическая культура, учитель, физические упражнения, здоровый образ жизни.

In the article the analysis of the content of extracurricular activities teachers of physical education in elementary school. The basic form of organization of extracurricular activities. The analysis of the structural characteristics of extracurricular physical training teacher in elementary school.

It was found that the class work in elementary school should be directed to adaptation to training; health promotion, training, increase efficiency schoolchildren; physical development and weapons vital motor skills and abilities; forming habits of a healthy lifestyle, positive attitude to physical culture and the need for systematic physical exercise, promoting assimilation of knowledge bases hygiene; development of the emotional sphere, moral and volitional qualities, and aesthetic education.

Keywords: class work, elementary school, high school, physical education teacher, exercise, healthy lifestyle.

КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ЗДОРОВ'Я СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ КОЛЕДЖІВ

Ігор Шостак
(Кіровоград, Україна)

У статті подається теоретичне обґрунтування поняття «культури здоров'я» та його складових і супутніх понять, розкривається їх сутність і зміст.

Аналіз науково-дослідної літератури дозволив виокремити два опорних поняття: «культура» і «здоров’я», а також супутнього поняття «здоровий спосіб життя».

Теоретичне осмислення даної проблеми дало можливість визначити сутність і зміст культури здоров'я як в цілому так і для студентів медичних коледжів.

На основі узагальнених результатів теоретичного аналізу визначаємо культуру здоров'я як невід’ємну складову загальнолюдської культури, формування знань, вмінь і навичок з якої виховують здоровязбережувальну життєдіяльність особистості.

Ключові слова: культура здоров'я, культура, здоров'я, здоровий спосіб життя, студенти медичних коледжів, медичний коледж, позааудиторна діяльність.

В статье дается теоретическое обоснование понятия «культуры здоровья» и его составляющих и сопутствующих понятий, раскрывается их сущность и содержание.

Анализ научно-исследовательской литературы позволил выделить два опорных понятия: «культура» и «здоровье», а также сопутствующего понятие «здоровый образ жизни».

Теоретическое осмысление данной проблемы позволило определить сущность и содержание культуры здоровья как в целом, так и для студентов медицинских колледжей.

На основе обобщенных результатов теоретического анализа определяем культуру здоровья как неотъемлемую составляющую общечеловеческой культуры, формирование знаний, умений и навыков по которой воспитывают здоровую жизнедеятельность личности.

Ключевые слова: культура здоровья, культура, здоровье, здоровый образ жизни, студенты-медики, медицинский колледж, внеаудиторная деятельность.

The article deals with theoretical substantiation of the concept of "health culture" and its components and related concepts, revealed their essence and meaning.

The analysis of the research literature allowed to distinguish supporting two concepts: "culture" and "health" and the accompanying concept of "healthy lifestyle".

Theoretical understanding of the problem made it possible to determine the nature and content of the health culture in general and for students of medical colleges.

Based on the generalized results of theoretical analysis culture of health as an integral part of human culture, the formation of knowledge, abilities and skills which raise healthy individual livelihoods.

Key words: culture of health, culture, health, healthy lifestyles, medical students, medical college, extracurricular activities.

ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ У СУЧАСНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ

Неля Кравчук
(Умань, Україна)

Анотація

У статті проаналізовано психолого-педагогічні джерела щодо дослідження проблеми формування здоров'язбережувальної компетентності у майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Обґрунтовано актуальність даної проблеми в системі освіти України. Розкрито головні чинники формування здоров'язбережувальної компетентності та  змістове наповнення термінів: «компетентність», «здоров'язбережувальна компетентність», «здоров'язбережувальні технології», «здоров'язбережувальне середивище».

Ключові слова: здоров'я,  здоров'язбережувальна компетентність, здоров'язбережувальне середовище, здоров'язбережувальні технології професійна підготовка, майбутні вихователі.

Анотация

В статье сделан анализ психолого-педагогической литературы, посвященной исследованию проблемы формирования здоровьесберегательной компетентности в будущих воспитателей дошкольных образовательных учреждений. Обосновано актуальность данной проблемы в системе образования Украины. Раскрыто главные составляющие формирования здоровьесберегательной компетентности  и содержательное наполнение терминов: «компетентность», «здоровьесберегательная компетентность», «здоровьесберегающие технологии», «здоровьесберегающая среда».

Ключевые слова: здоровье, здоровьесберегающая компетентность, здоровьесберегающая среда, здоровьесберегающие технологии, профессиональная подготовка,  будущие воспитатели.

Annotation

The article analyses psychological and pedagogical resources concerning the problem of  forming  health-preserving competence of future pre-school teachers. The importance of the given problem in the educational system of Ukraine is proved. Themain factors of health-preserving competence and the notion «competence ", "health-preserving competence " is investigated.

Key-words: health, health-preserving competence, professional training, pre-school teachers, health-preserving environment, health-preserving technologies.

ВНЕСОК ЧЛЕНІВ ТОВАРИСТВА ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У РОЗВИТОК НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ 1917-1920 рр.

Оксана Бунчук
(Україна, Мелітополь)
Юлія Єрмак
(Україна, Мелітополь)

В статті висвітлена культурно-освітня діяльність членів Товариства шкільної освіти та їх внесок у розвиток науково-педагогічної думки 1917-1920 рр. Тематика, досліджена автором, розкриває сутність наукової та просвітницької діяльності А. Лещенка, Т. Лубенця, С. Русової, І. Стешенка, Ф. Сушицького, П. Холодного, та ін. за період діяльності товариства, а також їхні головні досягнення на освітній ниві. Автором, у результаті наукового пошуку, виявлені та досліджені основні напрямки цієї діяльності, а саме: проведення першого і другого Всеукраїнських учительських з’їздів; організація курсів з українознавства і підвищення кваліфікації вчителів; видання наукової літератури та підручників для освітніх закладів; відкриття навчальних закладів; підготовка плану розбудови єдиної школи; розробка навчальних планів та програм дисциплін і т. і.

Ключові слова: А. Лещенко, Т. Лубенець, С. Русова, І. Стешенко, П. Холодний, Ф. Сушицький,члени Товариства шкільної освіти,  Товариство шкільної освіти, науково-педагогічна думка, українська національна школа,  культурно-освітня діяльність.

В статье освещена культурно-просветительская деятельность членов Общества школьного образования и их вклад в развитие научно-педагогической мысли в 1917-1920 гг. Тематика, исследованная автором, раскрывает сущность научной и просветительской деятельности А. Лещенко, Т. Лубенца, С. Русовой, И. Стешенко, Ф. Сушицкого, П. Холодного, и др. за период деятельности общества, а также их главные достижения в системе образования. Автором, в результате научного поиска, выявлены и исследованы основные направления этой деятельности, а именно: проведение первого и второго Всеукраинских учительских съездов; организация курсов украиноведения и повышения квалификации учителей; издание научной литературы и учебников для образовательных учреждений; открытие учебных заведений; подготовка плана развития единой школы; разработка учебных планов и программ дисциплин и т. д.

Ключевые слова: А. Лещенко, Т. Лубенец, С. Русова, И. Стешенко, П. Холодный, Ф. Сушицкий, члены Общества школьного образования, Общество школьного образования, научно-педагогическая мысль, украинская национальная школа, культурно-образовательная деятельность.

The article highlights cultural and educational activities of the Society members the school of education and their contribution to the development of scientific and pedagogical thought in 1917-1920 Themes explored by the author, reveals the essence of scientific and educational activities A. Leshchenko, T. Lubenets', S. Rusova, I. Steshenko, F. Cuchicago, P. Cold, etc. during the period of activities of the society and their main achievements in the field. The author, as a result of scientific research identified and analyzed the main directions of this activity, namely: implementation of the first and second all-Ukrainian teachers ' congresses; organization of Ukrainian studies courses and teacher training; the publication of scientific literature and textbooks for educational institutions; opening of educational institutions; preparation of plan of development of the common schools; development of curricula and programs of disciplines and T. I.

Keywords: A. Leshchenko, V. Lubenets, S. Rusova, I. Steshenko, P. Cool, F. Suchecki, members of the public school education Society school, scientific-pedagogical ideas, the Ukrainian national school, cultural and educational activities.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись