• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
Керівники секції:
Сійка Георгієва Чавдарова-Костова – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії виховання, замісник декана по міжнародним зв’язкам і науково-дослідницькій роботі факультету педагогіки Софійського університету імені Св. Климента Охридського (Болгарія, м. Софія);

tkachenkoТкаченко Ольга Михайлівна – доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.

 

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА

ОльгаМатяш, Любов Михайленко
(Вінниця, Україна)

Анотація. Розглянуторізні підходи до розкриття зміступоняття «професійна компетентність». Проаналізовано результати досліджень психологів щодо основ формування готовності й здатності майбутніх фахівців до ефективної професійної діяльності.Обґрунтовано, що побудова цілісної системи формування професійної компетентності майбутніх педагогів у вищій школі має здійснюватись із урахуванням сучасних результатів досліджень щодо психологічних основ розвитку студентів у процесі фахової підготовки, формування досвіду майбутньої педагогічної діяльності, формування та розвитку професійної самосвідомості, здатності до творчої реалізації майбутнім педагогом професійних цілей і цінностей.

Ключові слова: готовність до професійної діяльності, здатність до професійної діяльності, професійна компетентність, майбутній фахівець, розвиток особистості.

Аннотация. Рассмотрены различные подходы к раскрытию содержания понятия «профессиональная компетентность». Проанализированы результаты исследований психологов относительно основ формирования готовности и способности будущих специалистов к эффективной профессиональной деятельности. Обосновано, что построение целостной системы формирования профессиональной компетентности будущих педагогов в высшей школе должно осуществляться с учетом современных результатов исследований психологических основ развития студентов в процессе профессиональной подготовки, формирования опыта будущей педагогической деятельности, формирования и развития профессионального самосознания, способности к творческой реализации будущим педагогом профессиональных целей и ценностей.

Ключевые слова: готовность к профессиональной деятельности, способность к профессиональной деятельности, профессиональная компетентность, будущий специалист, развитие личности.

Abstract. Different approaches to the disclosure of what constitutes "professional competence". The results of research on the foundations of psychologists willingness and ability of future specialists for effective professional diyalnosti. Efficiency improvement of methodical preparation of teachers significantly depends vidurahuvannya results of modern scientific complex psychological and pedagogical research on the foundations of future professional qualities.Obґruntovano that the construction of an integrated system of formation of professional competence of future teachers in higher education should be made taking into account the results of modern research on the psychological foundations of students in the professional training, formation experiences future educational activities, formation and development of professional identity, capacity for creative implementation of future teacher professional goals and values.

Keywords: readiness to professional activity, the ability to the profession, professional competence, future specialist personality development.

СУТНІСТЬ ТА СТРУКТУРА САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ І МАТЕМАТИКИ

Марія Маріна, Ольга Тадеуш
(Одеса, Україна)

Анотація

В статті визначена сутність самоосвітньої компетентності майбутніх учителів фізики і математики як цілісний, діючий стан особистості студента, який базується на свідомому сприйнятті та вираженому інтересі до майбутньої професії вчителя і  характеризується наявністю потреби, вміннями та навичками самостійно здобувати знання, управляти самостійною діяльністю на підставі інтеграції когнітивних, організаторських здібностей та вольових якостей майбутнього вчителя.

Визначено п’ять компонентів: мотиваційний, когнітивний, професійно-діяльнісний, особистісний, інформаційний, які обрано для подальших досліджень.

Ключові слова: самоосвітня компетентність, сутність, структура, майбутній вчитель фізики і математики.

Summary

The article defines the essence of self-competence of future teachers of physics and mathematics as an integral, active state of the individual student based on the conscious perception and expressed interest in future trade, which is characterized by the presence of the needs, abilities and skills to independently acquire knowledge, self-control activity on the basis of the integration of cognitive, organizational skills and strong-willed qualities of the future teacher.

It identified five components: motivational, cognitive, professional-activity, personal, information that chosen for further studies.

Keywords: self-educational, essence, structure, future teachers of physics and mathematics.

ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА БІОЛОГІЇ

Логвінова Ярослава
(Кіровоград, Україна)

Анотація. У статті розглядається екологічна компетентність як шлях вирішення екологічних негараздів та досягнення гармонії у системі «суспільство - природа». На основі узагальнення наукових джерел розкриваються особливості і змістове наповнення поняття «екологічна компетентність». Наводяться принципи процесу ефективного формування екологічної компетентності майбутнього викладача біології. З’ясовано взаємозв’язок понять «екологічна культура» та «екологічна компетентність».

Ключові слова: компетентнісний підхід,екологічнакомпетентність, викладач біології, екологічна свідомість.

Аннотация. В статье рассматривается экологическая компетентность как путь решения экологических проблем и достижения гармонии в системе «общество - природа». На основе обобщения научных источников раскрываются особенности и содержательное наполнение понятия «экологическая компетентность». Приводятся принципы процесса эффективного формирования экологической компетентности будущего преподавателя биологии. Выяснено взаимосвязь понятий «экологическая культура» и «экологическая компетентность».

Ключевые слова: компетентностный подход,экологическаякомпетентность, преподаватель биологии, экологическое сознание.

Resume.The article deals with environmental expertise as a way to address environmental problems and achieve harmony in the «society – nature». On the basis of summarizing scientific sources and the peculiarities of the semantic content of the term «ecological expertise». We present the principles of effective process of formation of ecological competence of future teacher of biology. It was found correlation concepts of «ecological culture» and «ecological expertise».

Key words: competence approach, environmental competence, teacher of biology and ecological consciousness.

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ У ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ВИЩОГО МЕДИЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Лобач Наталія
(Полтава, Україна)

У статті розглядається проблеми формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх лікарів; проведено аналіз літератури вітчизняних та зарубіжних дослідників, щодо змісту поняття «педагогічні умови»; визначені та обґрунтовані педагогічні умовиформуванні інформаційно-аналітичної компетентності лікарів у освітньому середовищі вищого медичного навчального закладу.

Ключові слова: педагогічні умови, інформаційно-аналітична компетентність, мотиваційна спрямованість, інформаційно-аналітичні уміння, освітнє середовище, ЕНМК.

В статье рассматривается проблемы формирования информационно-аналитической компетентности будущих врачей; проведен анализ литературы отечественных и зарубежных исследователей, относительно содержания понятия "педагогические условия"; определены и обоснованные педагогические условия формировании информационно-аналитической компетентности будущих врачей в образовательной среде высшего медицинского учебного заведения.

Ключевые слова: педагогические условия, информационно-аналитическая компетентность, мотивационная направленность, информационно-аналитические умения, образовательная среда, ЭУМК.

This article examines problems of forming of information and analytical competence of future doctors; the analysis of literature of domestic and foreign researchers was conducted, to maintenance of concept "Pedagogical terms"; pedagogical terms of forming of information and analytical competence of future doctors in the educational environment of higher medical educational establishment were defined and justified.

Keywords: pedagogical terms, information and analytical competence, motivational orientation,  information and analytical abilities, educational environment, EEMC

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДИЗАЙНЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Юлія Холостенко
(Ізмаїл, Україна)

У статті обґрунтовані теоретичні засади процесу формування професійної компетентності майбутніх фахівців. Визначено основні ключові компетентності, яких повинен набути майбутній учитель у сфері організації дизайнерської діяльності учня школи першого ступеня.Йдеться про здатність на основі теоретичних знань, сукупності вмінь і навичок розвивати позитивну мотивацію дизайнерської діяльності особистості та її організації.

Запропоновано авторське бачення трактовки «дизайнерська діяльність молодших школярів».

Ключові слова: компетентність, компетентнісний підхід, компетенція.

В статье обоснованы теоретические принципы процесса формирования профессиональной компетентности будущих специалистов. Выделены ключевые компетентности, которые должен пробрести будущий учитель в сфере организации дизайнерской деятельности учащихся  школы первой степени. А именно, способность на основе теоретических знаний, совокупности умений и навыков развивать позитивную мотивацию дизайнерской деятельности личности и ее организации.

Предложено авторское видение трактовки "дизайнерская деятельность младших школьников".

Ключевые слова: компетентность, компетентностный подход, компетенция.

There are reasonable theoretical principles of process of forming of professional competence of future specialists in the articles. The basic key are distinguished to the competence, that a future teacher must пробрести in the field of organization of designer activity students  schools of the first degree. Namely capabilities on the basis of theoretical knowledge, totalities of abilities and skills to develop positive motivation of designer activity of personality and her organization.

Authorial vision of interpretation is offered "designer activity of junior schoolchildren".

Keywords: competence, competentative approach,competense.

 

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись