pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Діяльність Науково-дослідної лабораторії

У межах діяльності Науково-дослідної лабораторії підтримки індивідуального розвитку Центральноукраїнського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка на базі Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр № 1» Міської ради міста Кропивницького окремі студенти груп СД19Б(22), ПСО18Б(31) та СД17Б9(42) факультету педагогіки та психології вже протягом декількох місяців за сприяння директора ІРЦ, кандидата педагогічних наук Олени Миколаївни Дорошенко, у творчій взаємодії з практичним психологом ІРЦ Оксаною Анатоліївною Цебою та під науковим консультуванням кандидата педагогічних наук, доцента кафедри спеціальної освіти і здоров’я людини Інни Олексіївни Шишової беруть участь у соціалізації та реабілітації дітей з особливим освітніми потребами.

Особливо плідною є співпраця в межах занять з логопедичної ритміки. Логоритміка (грец. λόγος – мова і лат. rhythmus – ритм) є своєрідною формою активної терапії, засобом впливу у комплексі методик та навчальною дисципліною, що збагачує знання студентів методиками корекційної роботи. Логоритміку розглядають як складову частину лікувальної ритміки, один із засобів виховного корекційного впливу і систему рухових вправ, пов’язаних з одночасною активністю мовлення. Тісний зв’язок рухів з музикою під час виконання логоритмічних вправ допомагає створювати безліч різноманітних рухових прийомів, змінювати характер вправ, здійснює позитивний психотерапевтичний ефект. Для досягнення найкращих результатів заняття будують з урахуванням рівномірності розподілу психофізичного та мовленнєвого навантаження. В основі занять з логоритміки лежить сприймання та відтворення структур ритму різної модальності (наочних, рухових, звукових, графічних). Формування уявлень про музичний, руховий, мовний, зображувальний ритм здійснюється в нерозривному поєднанні.

Враховуючи, що під впливом регулярних логоритмічних занять в організмі і психомоториці відбувається позитивна перебудова різних систем, наприклад, серцево-судинної, дихальної, рухової, мовнорухової, сенсорної, студенти беруть участь у проведенні дихально-голосової зарядки з рухами, вправ на релаксацію, вправ на поєднання ритму рухів і мовлення, співі голосних звуків і коротких пісеньок.