pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Калашникова Людмила Володимирівна

старший викладач кафедри

Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний інститут імені О.С. Пушкіна, 1984 рік. Спеціальність: Педагогіка і методика початкового навчання. Кваліфікація:  Вчитель початкових класів.

Напрямки наукової та професійної діяльності: психокорекція, позитивна психотерапія, психологічний супровід обдарованих та дітей з особливими освітніми потребами.

Тема кандидатської дисертації: "Психологічні механізми формування просоціальної поведінки молодших школярів".

Транслітерація імені: Liudmyla Kalashnykova

ORCID ID: 0009-0002-3299-2828

Профілі: Google Scholar, Web of Science

Відзнаки:

  • Грамота управління освіти Кіровоградської міської ради за сумлінну працю, високий професійний рівень, вагомий внесок у справу навчання і виховання підростаючого покоління міста (02.10.2017, наказ №792/о).
  • Подяка міської ради та виконавчого комітету м. Кропивницького за значні успіхи у науковій та педагогічній роботі, високий професіоналізм, активну громадську позицію та з нагоди 28-ої річниці незалежності України (14. 08. 2019, розпорядження міського голови №285-к).
  • Грамота управління освіти за активну громадську позицію, особистий внесок у розвиток освіти, самовідданість, виявлену в час воєнного вторгнення та з нагоди Всеукраїнського дня психолога (18.04.2023, наказ №201/о).

Дисципліни, які викладає: «Загальна психологія», «Вікова та педагогічна психологія», «Технологія соціально-психологічного тренінгу», «Основи психодіагностики», «Психолого-педагогічна діагностика та відбір у спеціальні заклади», «Психологія здібностей й обдарованості», «Практикум з психокорекції», «Психологію «важкого» учня».

Основні публікації:

Монографії:

1. Теоретико-методологічні засади української психології: колективна монографія /за ред. Є.В. Гейко. Кропивницький: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2019 рік. С. 128-147.

Посібники:

1. Калашникова Л.В., Гурова О.М., Уличний І.Л. Психологія та аспекти розвитку особистості: навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів». Кропивницький: ФО-П Александрова М.В., 2017. 332 с.  (рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів, протокол №2/1860 та Вченою радою ЦДПУ імені Володимира Винниченка, протокол №12 від 25 травня 2017 року).

2. Гурова О.М.,  Калашникова Л.В.  Методичні рекомендації до виконання

курсової роботи з практичної психології: методичні рекомендації для студентів, які навчаються за напрямом підготовки: 6.030103 Практична психологія / за ред. Л.В. Калашникової. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім.В.Винниченка, 2017. 40 с.

Статті у наукових фахових виданнях України:

1.Калашникова Л.В. Его-альтруїстична спрямованість просоціальної поведінки у контексті діалогічного підходу. Теоретичні і прикладні проблеми психології: збірник наукових праць №1(48) 2019 /за ред. Завацької Н.Є та ін.  Сєвєродонецьк, 2019. С. 106-115.

2.Калашникова Л.В. Психологічна сутність просоціальної поведінки. Соціальна психологія сьогодні: здобутки і перспективи: матеріали доповідей учасників II Всеукраїнського конгресу із соціальної психології /відп. за випуск З.Ф. Сіверс, укладач А.В. Полегенько. Київ, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, 2019. С.146-148.

3. Молодший шкільний вік у контексті формування просоціальної поведінки. Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. Київ; Ніжин: ПП Лисенко, 2020. Том IX. Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія.  Випуск 13. С. 125-133.